Célgépgyártás: az EPLAN 30 %-kal bizonyult gyorsabbnak

Célgépgyártás: az EPLAN 30 %-kal bizonyult gyorsabbnak

A tervjelkiosztáshoz, huzalszámozáshoz, terv szabványosításához, archiváláshoz és az ismétlődő tartalmak újbóli felhasználásához hasonló időigényes termékfejlesztési lépések jelentősen leegyszerűsödtek és felgyorsultak.

Az Indiana állambeli Fort Wayne-ben működő Advanced Machine & Tool (AMT) vállalat jelentős termelékenység-javulást tapasztalt az EPLAN megoldásainak köszönhetően, így aztán le is cserélte meglévő AutoCAD Electrical rendszerét EPLAN-ra. Ezzel a lépéssel a  tervjelkiosztáshoz, huzalszámozáshoz, terv szabványosításához, archiváláshoz és az ismétlődő tartalmak újbóli felhasználásához hasonló időigényes termékfejlesztési lépések jelentősen leegyszerűsödtek és felgyorsultak. Az Advanced Machine & Tool (AMT) esetében nem a megszokott folyamat vezetett el ahhoz, hogy három évvel ezelőtt bevezesse az EPLAN-t. A legtöbb cég azután vált EPLAN-ra, hogy felismerte: a meglévő CAD szoftverei nem elegendőek a jelenlegi, vagy jövőbeli elvárások teljesítéséhez. Az AMT mérnökei mindaddig elégedettek voltak az AutoCAD Electrical rendszerrel, amíg egy nagy autóipari ügyfél ki nem jelentette, hogy a dokumentáció elkészítésére szánt idő lerövidítése és a hibamentesség érdekében EPLAN elektromos rajzokat vár el az általa rendelt gépekhez. Ez arra késztette  őket, hogy megvizsgálják: vajon jobb választás lenne-e az EPLAN. A cég fokozatosan vezette be az EPLAN Platformot elektromos és hidraulikus feladatai megoldásához. Mára már a mérnökök nagyon elégedettek a váltással. "A régi CAD rendszerünket is elég kényelmesnek hittem, de most már nem térnék vissza ahhoz" jelentette ki Mark Lohrman villamosmérnök. Egyszerűsített motorgyártás Az AMT elektromotorok, generátorok és az autóipar, ill. más iparágak (főleg OEM-ek) által használt egyéb eszközök gyártásához használatos tekercselőgépek előállítására specializálódott. A teljes projektben  a tervezési szakasz lehet három nap, vagy a bonyolultabb esetekben akár 60 hét is.  Általában az ügyfél  vagy azért rendel egy önálló gépet, hogy új motort gyártsanak vele, vagy pedig azért, hogy a termelés hatékonyságát növeljék, netán ésszerűsítsék. "A megrendelés tárgya lehet egyszerűen egy új gép üzembehelyezése a meglévők mellé, de előfordul, hogy megmutatják nekünk a terméket és felteszik a kérdést: ´Hogyan lehet ilyet gyártani?´," magyarázza Lohrmann. Már minden projekt EPLAN-ban fut A dokumentációkat EPLAN-ban megrendelő autóipari ügyfél kérésének teljesítése  mellett az AMT óvatos, konzervatív megközelítést alkalmazott az EPLAN bevezetése során: a projekteket folyamatosan tesztelték a termelékenység növekedésének szempontjából, és idővel egyre több projekt valósult meg az EPLAN-nal.  "Most úgy állunk, hogy függetlenül attól, mi a feladat, EPLAN-ban hozzuk létre," állítja Lohrman. Az EPLAN-ra történő átállás lehetővé tette a pontos és jól szerkesztett dokumentáció korábbinál gyorsabb létrehozását. Időigényes feladatok automatizálása Egy olyan feladat esetében, amin AutoCAD-ben két hétig dolgoztak volna, az EPLAN-nal   körülbelül 23-28 munkaóra megtakarítást értek el, összesen négy területen:

  • A tervjelkiosztás és a huzalszámozás korábban manuális munka volt. Most ezt a folyamatot automatizálták és a legújabb fejlesztésű tervjeleket, huzalszámokat és sorkapcsokat alkalmazzák. Az AMT mérnökei az EPLAN széleskörű funkcionalitását kihasználva az adatokat  Excel táblából olvassák be... 4-5 óra időmegtakarítás.
  • Automatikusan generált, hibamentes sorkapocstervek és darabjegyzékek... 5 óra időmegtakarítás.
  • Standard áramkörök archiválása és projektről projektre történő újrafelhasználása... 8-12 óra időmegtakarítás.
  • A fluid kapcsolási rajzok bekerültek a teljes projekt alá, így kiküszöbölték az elnevezésekből és a kimaradt alkatrészekből fakadó hibákat... 6 óra időmegtakarítás.

Nagyobb projektek esetében természetesen az időmegtakarítás is arányosan nagyobb. Egyre több archív makró "Az automatikus számozás sokat jelent számunkra," mondja Lohrman. "Az alkatrészjegyzékből kiválasztom az alkatrészt, és ha makró is van társítva hozzá, beillesztem." Ahogy az EPLAN makrók száma növekszik, nő a standard tartalmak archiválásának és újrafelhasználásának lehetősége is: már több mint 300 folyamat- és 500 alkatrész makró áll rendelkezésre. "Az archivált rajzok könnyen előkereshetőek, komplett rajzot hozhatok létre akár néhány perc alatt - nem kell visszatérnem a papírokhoz. Bár gépeink többsége egyedi, van néhány, amelyet csak kisebb kiigazítással gyártunk le újból. Az EPLAN-nal csak előkeressük a rajzokat, gyorsan és könnyen végrehajtjuk a kisebb kiigazításokat és készen is van a terv." Az AMT mérnökei egy másik cikkadatbázist is használnak, az online EPLAN Data Portalt, ahonnan Allen Bradley, WAGO és egyéb gyártói cikkeket töltenek le. "A Data Portal könnyen kezelhető," mondja Lohrman. "Jelentős időmegtakarítás, hogy nem kell végigmennünk a dokumentáció minden oldalán a méretek megismeréséhez. Ha új alkatrészt keresek, először mindig a Data Portalt nézem meg." Integráció a tervezésben A zökkenőmentes átállást az EPLAN korrekt műszaki támogatása is elősegítette. "Minden kérdésre gyors visszajelzést kaptunk - rendszerint egy nap alatt. Az EPLAN műszaki  szakemberei online kezelik a problémát, így sokkal könnyebb annak elhárítása. "Az AMT a jövőben valószínűleg tovább folytatja  az elektromos és fluid tervek EPLAN Platformba történő integrálását, miután több szakemberét is kiképezte az EPLAN Fluid használatára. Így már az elektromos és fluid  projektek elkészítése is felgyorsul és mindkét esetben optimalizálhatóak a munkafolyamatok.  További jövőbeli lépés lehet az EEC One (az új EPLAN Engineering Center One) bevezetése, mely további segítséget nyújt a mechatronikai tervezésben.